måndag 21 april 2008

Snälla killar får kyssa vackra flickor!


















Läste det här.
Jaja, garva inte nu!
Det är ju inte första april så det är förmodligen sant. Pröjsa sextusen spänn och lär dig ragga.
Följ Attraktionskonsultens råd. Vi säger det igen - attraktionskonsult!
Man ska ha cowboyboots och stövla fram mot bruden så det märks säger Pellejönsarna på Charismatic Revolution som firman som leder utbildningen heter.

Vet inte varför jag tänker på Robert Gustavsson i "Torsk på Tallin". Men det är väl för att jag inte tror att han passar i cowboyboots. Attraktionskonsulten har förmodligen en annan uppfattning.
Den att alla är lika.
Lika vilsna. Och gladeligen betalar. I alla fall de som tar kontakt med Karismatiska Klubben.

Grabbar, skit i dem!
Själv brukade jag titta under lugg. Grymt effektivt.
Eller ännu bättre - köp en billig gitarr, ta en snabbkurs och sjung en sång

30 kommentarer:

Anonym sa...

 "En tjej är inte intresserad av pengar och utseende, utan attityd."
....
– Ni måste säga fuck you till alla socialt programmerade beteenden, som att man är en bra kille bara för att man bär väskor och håller upp dörrar åt tjejer, säger The Man med hög röst .."

Tack Du! Jag fick tarar av skratt!
Jag foredrar metoden med lugg
Ny bissysla../ och betald dessutom?...
/Krys

Anonym sa...

Ok..."Target" det låter. Stackars människor. Att hitta och plocka med sig en berusad, sökande dam hem kan väl inte vara någon större bedrift. Om de nu får damen i säng kanske de vill träffa henne igen. Hur fixar de då det?
Grymt att tjäna pengar på den typ av osäkerhet.

Men för din del Niklas så spelar det ingen roll om vilken sida av luggen du tittar, det spelar heller ingen roll om du behärskar gitarren eller inte. Livet är orättvist, vissa har det och andra inte.
Med det är det inte alldeles säkert att det är de med "natur begåvningen" som "lever lyckliga i alla sina dagar". Det kan nog försvåra den delen av livet också.
Ninni

Anonym sa...

...uch ,uch inbland faller ord som tunga stenar..
sa kanns med min sista kommentar
"betald" med tanke pa billig gitarr och en snabbkurs i sång ..
K

Sanna sa...

Skön låt! Även Robert Gustavssons "Roland" är en skön figur i sin jakt på kärleken.
Tur att vi människor är olika, annars vore jorden en tråkig plats att leva på.
/Sanna

ika sa...

Undra vad dom får lära sig på den där kursen "ska vi gå hem till mig och dricka te?", vilket förövrigt måste vara en av de värsta raggningsreplikerna som finns, om man borser från den " jag letar efter en flickvän" som desperata människor har skrivet på ett band som de gärna hänger utanför byxorna...

..Jag tror annars alla knep är bra utom de dåliga, som någon känd person sagt någongång...själv föll jag för gentlemanna stilen och charmen hos min man som jag träffade på jobbet för massa år sedan, i a f, så det kanske är det bästa, att bara vara sig själv och kanske lite snäll? Eller ha det där lilla gulligt blyga, det är nog ingen som kan motstå det?

Suzesan sa...

Vadå garva inte jag har skrattat så tårarna rinner. "Bitch shields" "Target"...
Jag tror jag döööör. Men att mötas är ju svårt. Vem som än är! Men så klart det beror kanske på vilka förväntningar man har.

Om nån skulle komma och använda den "kursmetoden CR" på mig, då skulle jag be dem "Gå och fånga mammuten" Gentlemen!Hahahaha.Med glimten i ögat.
Titta under lugg det är nog ett bra knep;)+gitarr+sång.Funkar ju.
Skön låt!
Tack för ett gott skratt!
Ha en bra kväll
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Suzesan sa...

Betalar de 6000 för att lära sig att säga detta...när de ska imponera på en blivande whatever ????*ler*
citat...”ärligt talat, jag vet inte vem din pojkvän är men du kan inte ha blivit spankad på länge”...slut på citat

Men det är ju att lära sig säga en replik som de säkerligen kan redan. Pengar i sjön då;)
Hahahahaha så roligt.
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Tja..vad ska man säga om detta?
Det finns tydligen konsulter för allt möjligt.
Att ha någorlunda liknande intressen brukar väl underlätta.

Trevliga, intressanta och godhjärtade människor finns i alla storlekar, åldrar och förpackningar.

För min del är en sak självklar: HAN MÅSTE ÄLSKA MUSIK.

Hoppas du får en bra kväll.
Kanske får du användning av det där "luggtricket"...

Rebecca

Susjos sa...

Jösses! Är det inte 1:a april i alla fall? ...Man tror inte att det är sant! Är det så att män har svårt för att prata med kvinnor överhuvudtaget,när de måste ha repliker! Suck!

Det kanske är lättare med en sång och en gitarr? Hihi! Då får man brudar,självklart!

"En gentleman är en man som åtminstone inte flirtar med damerna när han låter dem stå upp i bussen" / Fritz Muliar

Kram
Susanne

Anonym sa...

Men har den där skiten spritt sig hit från USA.. kurs på söder, herregud.
Boken var lite underhållande faktiskt, men tragisk. Det var bara quick-fixes o manipulation.

Snälla, omtänksamma killar funkar i längden. Håll fast vi luggen och gitarren. Inget slår en ärlig uppsyn. Det är bara drägg som raggar på kurs. Patetiskt!
Ann

Anonym sa...

hahaha du är fanimig en rolig en =D. Du gjorde min dag endå.
Känns bra att veta att vi äger iaf. CR Forlife :D

Anonym sa...

"Det är bara drägg som raggar på kurs. Patetiskt!". Ann! Du har aldrig stött ihop med den delen av mänskligheten som inte har så lätt att få kontakt med människor av det andra könet hör jag. Dom som känner sig odugliga och inte vet hur man flirtar eller tar kontakt.

Desperation må vara patetiskt likväl som en del andra mänskliga känslor... Det finns många där ute som kanske aldrig haft en flickvän eller ens en date. Och Niklas, tipset med luggen var ju super, från en som aldrig varit i närheten av problematiken bakom kursen. Funkar säkert för alla hopplösa ensamma killar -NOT. Självgodheten florerar idag...

Anna

Anonym sa...

Anna,
Har du läst boken? Det har inget med genuin kontakt att göra. Det handlar bara om att manipulera kvinnor.
Måste man göra det för att få bra eget självförtroende?
Alla har dåligt självförtoende, men ska man hitta nåt genuint måste man ju bjussa på den man är. Inte "show" och attribut "a la cirkus". Jag tror jag ska ge en kurs istället. Verkar vara lönsamt dessutom. :-)
Ann

Kristina sa...

Det är sorgligt och tragiskt att folk tjänar pengar på andra människors längtan efter kärlek. Killarna som driver kursen är patetiska inte kursdeltagarna tycker jag. Vilken människosyn! Hoppas verkligen att tjejer inte nappar på dessa idiotiska raggningsförsök. "Neggning" var väl det värsta; kan väl bara funka om man har väldigt dålig självkänsla. Det är inte attraktivt att trycka ner andra!
Vad som däremot är väldigt attraktivt är en kille som är säker i sig själv som har glimten i ögat och som är närvarande i mötet med andra människor.

Men Niklas; vaddå "brukade titta under lugg". Det kan du väl göra fortfarande ;) Och en gitarr och en sång är ju aldrig fel... :)

Jag tror absolut att rubriken på inlägget stämmer. De tjejer jag känner vill inte ha en elak kille(som myten ju säger...). När man var tonåring kanske man drogs till "bad boys" som inte var bra för en men när man blir mer säker i sig själv så inser man att det är inte en sån kille man vill vara med . Snäll är inte samma sak som mesig!

Ha det fint i solen alla snälla :)

Kram Kristina

P.s Ninni! Gillar dina inlägg...

P.s 2 Niklas; tips till dagens låt; "Tuesday afternoon" m Stonecake eller Jennifer Brown :)

Anonym sa...

Var det inte du som gjorde en straigth kvinna gay?....tål att tänkas på!

Anonym sa...

Ja jag vet att boken inte handlar om genuin kontakt. Men vad jag vet är att genuina människor kan drabbas av desperation och gripa efter halmstrån när trycket blir för stort.

"Killarna som driver kursen är patetiska inte kursdeltagarna"

Instämmer till fullo!

Att tro att vi alla har samma förutsättningar är naivt! Att blänga under lugg funkar inte för alla...

Anna

Niklas Strömstedt sa...

Härligt med lite drag och polemik i kommentarsrutan! I like!
Jag vet också vad frustration, vilsenhet och ensamhet kan göra.
Vad jag vänder mig emot när det gäller CR är att de cyniskt tjänar pengar på just det.
Luggar och sånger funkar naturligtvis inte heller - det var ett skämt.
Precis som de där kurserna.

Anonym sa...

Hej Niklas!

6000 spänn för en kurs med "Charismatic Revolution"... låter väldigt suspekt, inte speciellt seriöst!! Än en gång vill folk utnyttja folk med dåligt självförtroende. Lovar dem guld och gröna ängar - bara de lägger en "liten symbolisk" slant i håven. Nej, det tycker jag inte om!! Otroligt vilka affärsidéer en del människor har!!

Jag instämmer, grabbar, skit i dem! Koncentrera er på ögonen istället! Sök ögonkontakt! Har ni lugg, titta gärna under den, annars titta ändå!

Tack för ett roligt inlägg i alla fall, artikeln var kul att läsa som ett gott skratt :-) !!

Ha det bra!

Kramar från Anna Karin

Anonym sa...

Det gamla utrycket är egentligen inte "Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor!" utan "Rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor!"

Det ligger mer sanning i det och det är mycket av vad pickup communityn går ut på. Att lära sig tro på sig själv och stå med rak rygg.

//Joe

Anonym sa...

Charm (luggtittande) och begåvning (gitarren) funkar alltid.
Fler såna inlägg. Det var lite kul klös i den!

Det är klart att det är kursgivarna som är patetiska! Hela grejen är tragisk.

Men vad vet jag... :-)
Singel-Ann

Suzesan sa...

"sebastian" Sorry men jag kunde inte låta bli att reagera. Så elakt sagt! Det var ditt första intryck hos mig.Din åsikt, men elak. Usch! Det kanske var en fråga och du glömde frågetecknet. Hoppas du bara kastade ur dig det i farten. Du kommer säkert vinna framgång hos kvinnor med ett sånt tänk!:)
Lycka till!
Ha en bra dag alla snälla.
Puss Kram
/Susanne I Halmstad

Anonym sa...

Det var elakt, men vem bryr sig vad nån med en mental snopplängd på 2 cm tycker. (sebastian alltså)
Ann

Anonym sa...

Hjälp stackars killar...

Hellre titta under lugg metoden i så fall.

Eller var dig själv och vettig samt visa respekt.. lite gentleman takter är inte heller fel.

Anonym sa...

C-R verkar ändå intressant... Har någon äns varit i deras hemsida och läst?

Har en polare som säger att hon vart där inne. löjlig är hon. Men vettefan, man ska ju inte dömma utan att ha gått in och kollat.

// Någon som nu tänker kolla upp dessa clowner.

Anonym sa...

Hej!
Ni verkar extremt insatta i hela den här historien måste jag säga!
Jag antar att ni kollat upp CR ordentligt? För vad det handlar om är mycket mental utveckling, att våga vara den man är, att våga visa vem man är. En del får detta under sin uppväxt genom kärlek och omsorg medan andra tyvärr blir utan. Det CR lär ut bygger mycket på det, man talar om "inner game". Att man sedan har "openers" för att få igång en konversation är väl ingen stor sak egentligen? Det är bara i början man behöver använda dessa färdiga lines efter ett tag behövs dem inte men just i början för en som haft svårt att ta kontakt med människor är det skönt att ha något att luta sig tillbaka emot. Det handlar primärt inte om att få ligga utan att bli en socialare, trevligare och mänskligare varelse såsom jag ser på hela det här med PU i alla fall. Men vi väljer väl alla vad vi har för inställning till saker och ting. Jag tycker grabbarna på CR gör ett bra jobb och vem pratar ni helst med på krogen? En kille som har vett att föra sig och känner till de social spelreglerna eller en som är helt ute och cyklar? Läs på, kommentera sedan. // Johannes

Anonym sa...

Döm inte andra människor från era egna preferenser.

Jag har själv deltagit på ett sk 'bootcamp' och jag anser att det var bland de bäst investerade pengarna i mitt liv. Istället för en platt-tv blev det en helgkurs i stockholm, vad ger mig mest? Ovärdelig kunskap som hjälper mig att bli en bättre människa eller en dumburk som uppenbarligen för många som läser herr strömstedts blogg ser på allt för länge?

Anonym sa...

Jag har så svårt att inte vara fördomsfull här, men jag har aldrig sett så många trångsynta människor på ett och samma ställe.

Det är enkelt att påstå en sak verbalt och att påvisa påståendet i verkligheten, där fler variabler spelar in vare sig man vill eller inte. Förlåt att jag använder för komplicerade ord nu för er.

Jag är "kille" själv och VET att mina polare gärna skulle lära sig att bli en bättre person om de skulle få bättre relation- och sexmöjligheter med motsatta könet.

Btw, jag känner mig som en slyna när jag skriver detta. Oj, föresten, jag är ju av "manligt" kön. Jag är nog inte en slyna, utan våldtäktsman, fråga massmedia.

Tack massmedia för att peka ut oss män som våldtäktsmän och kvinnor som offer, när de faktiskt är små söta ekorrar.

Yours Truly. sa...

Ni är för roliga. "Titta under lugg"? sjunga en sång? Vad gör du sen då? Du får ta och skriva en bok i ämnet.

Fruktansvärt omoget att hacka på folk som du gör dessutom. Det enda du gör är att du försöker håna människor, vilket är riktigt pissigt.

Men du har dina åsikter så låt de här människorna ha sina då. Visserligen blir det ju rätt bra gratis reklam, frågan är hur många som läser din blogg dock.

Ha de!

Anonym sa...

Hehe, det mest roliga måste ju vara att han hackar ner på C-R för deras tips, men sen ger ett totalt värdelöst tips själv.

Unknown sa...

Det jag tycker är lustigt är att väldigt få av de som kommenterar verkar ha någon egentlig aning om vad som lärs ut. Tror ni att ni kan bilda er en objektiv uppfattning genom att läsa en vinklad artikel från en frilansjournalist? Gå in på sidan, läs vad det är de sysslar med. Och jämför inte med "The Game", att lära sig bli bättre med kvinnor innebär inte automatiskt att bli en manipulativ cirkusapa.

Flera av er har här skrivit vad ni anser vara attraktivt hos en man, och guess what!
Det är EXAKT de här sakerna, och mycket mer, som lärs ut. Hade ni läst på innan ni kommenterat hade ni vetat det.

Just my 5 cents.