torsdag 17 april 2008

En totalt värdelös sammitask...















- Men kolla, där är ju den där väckarklockan vi skänkte förra året! Ska vi ta och köpa tillbaks den kanske?
Vi kommer just från årets Indien-basar i M:s plugg.
Den går i första hand ut på att samla in stålar till vän-skolan i Indien och det ska Gudarna, typ Brahma, Vishnu och Shiva veta att det går alldeles prima det. Föräldrakollektivet lägger en halv månadslön var på böcker, chokladbollar, koppvärmare och rollerblades.
I andra hand går basaren ut på att skänka saker - varför inte just de man köpte förra året...?

Till slut har prylarna vandrat runt så många gånger att de når Nirvana.

3 kommentarer:

Suzesan sa...

*ler*Näeee men gahaaa så fint;)
Så möts all grejorna där. I Nirvana.
Till minne av John Lennon. Han är den "Beateln" jag gillar mest och bäst. Låten är kanon.Nu måste jag lämna datorn.
Min son VILL HA DATORN NU:)ok ok. Han säger inget jag vet det!
Over and Out
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Sanna sa...

Även om det kostar för föräldrarna så lär sig barnen en god gärning!
/Sanna

Om du har köpt det, som du inte behöver, har du sålt det du behöver.
(arabiskt ordspråk)

Anonym sa...

Ska spela i Helsingfors i helgen...
Lite stressad om alla noter kommer med. Ser ut som ett slagfält hemma med stråkar, harts, ja diverse prylar till instrument m.m.

Mycket har man köpt som ungarna sålt genom skolan/orkestern/scouterna. I julas såldes salamikorvar, julskinkor, julkort. Ett barn sålde jultidningar från TRE förlag och jag köpte banne mig för nästan 3000 kr. Jag gillar ju 91:an, Kronblom och sådana klassiska serier så där rök pengar.
Nu säljs det majblommor via scouterna. Dottern som vanligen ej förtar sig gällande t.ex. städande av sitt rum har nu fått ändan ur vagnen och har tillsammans med kompisar varit runt halva stan och sålt.

Ska ta med Klas Gustavssons utmärkta biografi om Beppe, en av vårt lands största kulturpersonligheter. Kommer ihåg de sena TV-programmen på 80-talet där det var lite poesi m.m. från Beppe Wolgers. Han var/är en av mina idoler.

hej svejs,
Rebecca