måndag 28 april 2008

Pappas kappsäck



















Önskar att jag var en sån som bara kunde låta skiten stå i hallen. En som tänker - jag tar det imorrn istället eller i övermorrn, är alldeles för trött nu. 
Sen skulle jag lite förstrött kolla posten, ögna igenom DN som blivit en hel bunt medan jag varit borta. Då skulle jag kanske redan innan jag somnar varit lite insatt i det Norén-drama som utspelat sig på hemmaplan medan jag spelat tragisk komedi i fjärran land.
Men näe! Som en robot på speed tar jag genast itu med väskorna. Sorterar tvätt och packar upp och lägger in i garderoben de cirka åtta tiondelar av kläderna jag aldrig använde. Sen suger jag tag i all annan bråte som ska tillbaka på sin plats - kamera, ipod, mobilladdare, dator, dammsugare, rullgardiner, kakelugn, nationalencyklopedin, flytväst och sånt...som jag packat ner.
Visst är det rubbat!

Så det blir och läsa DN nu. Och annat. Har bara hört om denna dra-åt-helvete-dagbok som dramatikern valt att publicera. Han verkar jättearg. På så många. 
Låter jobbigt. Ilska är så slitsamt att bära omkring. Och så får man så ofta bara på käften själv av den.

6 kommentarer:

Anonym sa...

So You think You can BLOG?!
Het tävling - Läs mer på vår sida!
:-)

Suzesan sa...

*skrattar* Hahahah så roligt.
Jag tycker det är skönt att vara arg ibland. Friskt Temperamentsfullt! Men så klart det finns olika ilska.Inneboende ingrodd ilska är inte bra. Om man skrattar när man är arg så är det roligare. Retligt arg!
Jag förstår om du var tvungen att ta Amerikakofferten om du hade allt det där med dig. Kakelugn hahaha. Den måste ha varit tung att bära.Då hjälps det inte med flytväst ens.
Dagens skratt. Så roligt klippet var.
Du är så rolig. I like u!
Det är en träningsak om man ska ändra på invanda rutiner. Jag är också sån att jag vill ha ordning innan jag kan koppla av. Packa upp. Gör jag inte det direkt så blir det inte av. Skönt att ha det gjort. Bo'a in sig hemma igen.. när man varit på resa.
Tur att din hemresa gick bra
Nä nu ut i solen. Nu blir det nog med mat ute. Yes!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Så du läser faktiskt de tidningar som legat till sig när du varit borta?
Jag tror alltid att jag ska hinna göra det men de åker nästan alltid olästa till tidningsinsamlingen.
Ja, han Noren är tydligen rätt arg, jag tycket han t o m jämt ser arg ut.
Jag är inte arg så ofta. Skulle jag vara arg sätter jag på Allan Petterssons sjunde symfoni, den gör mig alltid glad. Skivan jag skulle ha med på en öde ö och jag var tvungen att välja en, (ja förlåt mina älskade beatlar, kunde man smyga med Abbey Road...).
Jag är pedant.
Städar gärna, plockar upp packningen med en gång.
Men det är ändå jättejobbigt att fara runt med väskor. Även jag borde ha svart bälte i packning men det blir alltid för mycket.
Ska till Göteborg i helgen och spela på Konserthuset.
Åker på onsdag och har packningsångest redan nu.

Hoppas din resa var givande. Hoppas du reder ut allt med upp-packning hemma så du kan relaxa...

Ska ha två elever på en kulturskola snart.

hälsn Rebecca

Susjos sa...

Ja, det är rubbat! Att du orkar! Men har man en Amerikakoffert som ska packas upp,så tar det förstås sin tid *ler*
Jag är tvärtom..låter väskan stå,har inge bråttom att packa upp. Lite jobbigt det oxå,den står ivägen lite för länge,innan jag äntligen packar upp!
Och innan jag BÖRJAR packa! ojoj,det tar sin tid, strax innan jag ska åka så är jag färdig. Men denna gång ska jag börja i tid! Kanske redan idag ta ner väskan från vinden och börja förbereda i alla fall ;) På Onsdag morgon kommer taxin kl. 04.45...då måste jag ha hunnit packa *ler*.

Ja,han Norén verkar inte ha det lätt..
"Om det verkligen finns så mycket hat i världen,hur skall man då förklara befolkningsexplosionen?"
/Truman Capote

Kram
Susanne

Anonym sa...

Packar upp, sorterar, tvättar ... ordning och reda.
Som jag sagt tidigare,en sann svärmorsdröm, för bra för att vara sann! Är dock lite nyfiken på dina mindre smickrande sidor.
Vilka är dina, väl dolda, skavanker.
...du har redan avslöjat att du inte är särskilt road av konflikter... ser inte det som någon större brist utom möjligen i nära relationer...
...det drabbar ju inte mej, har jag tillslut insett efter att kväll efter kväll stått vattenkammad och nystruken i hallen och väntat på spelningen.
Ninni

Anonym sa...

jag packar ner och upp ca 40
gånger/år
..att packa upp, sortera osv.. få mig att avsluta resan och befinna mig i nuet.. och hinna ikapp det jag har varit miste om ..

Ilskan är befriande ..men att bära på den tär på sinnena..
det är bra att den kan få utlopp i det mest fredliga form -en dagbok
att vara arg och ilsken är tabu i Svergie..men känslorna finns..
/Krys