lördag 26 april 2008

Grattis! Du har vunnit en fråga!












Trots fyra kvadrupplar höll han undan för de flåsande, vilda och blodtörstiga konkurrenterna.
Det blev en 74- runda och Törnquist vann hela skiten.
Nu vill han  fira och försöker - eftersom det inte går att uppbåda nån korkskruv - därför på ett gymnasialt sätt att slå en vinflaska mot väggen för att korken ska gå ur.
Jag följer detta spännande skeende med en viss skepsis.

Själv klarade jag mig mirakulöst nog att undslippa den allra värsta bottensörjan. De första nio kan betecknas som...ja...lyteskomik, men sen slog jag inte bara bollarna lite bättre utan också mig själv med häpnad.

I afton nån slags bankett och prisutdelning och jag vet inte vad.
Verkligheten, vuxenheten och ansvaret väntar bakom natten.
Håll ut!

3 kommentarer:

Suzesan sa...

Så fint av dig att hylla honom med denna låten. Grattis Steffo TöRnquist!
Queen forever!Slutet är så bra på denna låten så jag blir partysugen. Men näääe!
Hahaha lätt att får ur en vinkork med att slå flaskan mot väggen*ler* Skumpa och sabel..(fast jag tycker det är sabotage för innehållet rinner ju ut då).. har man ju hört men detta ..ja .."break a leg".
Önskar er en underbar kväll och Niklas jag hoppas du ska få ett av priserna ikväll. Bra kämpat!
Ha en underbar kväll på banketten.
Nyfiken på menyn jag!
Kvälls-skratt för inlägget var så roligt.Kvadruplar:) Tack!I like!
Sov Gott
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Steffo - din tröst i natten!
/Sanna

Anonym sa...

Man får väl säga grattis till Steffo och bättre lycka nästa gång Niklas!
Varit på fest, lyssnat på Hellacopters och In Flames i bilen.
Sonen kört hem (jag önskade jag haft valium) nu går jag och lägger mig.
Ha en bra hemresa. Önskar dig låten Back in the USSR.

Patti Smith kommer snart hit. Ska lyssna på gamla plattor med henne och The Runaways imorgon. School days med Joan Jett... det var ett tag sedan man var 13.. blir 43 snart...yes...det är helt OK!

Ha det!
Rebecca