söndag 20 april 2008

Grodan Boll och Plåt-Niklas















Igår var det städdag på golfklubben. Det putsades och fejades, krattades och fixades så det stod härliga till. Jag och S fick uppdraget att åka runt och måla alla bolltvätt-stolparna i British Racing Green. Jag är grymt imponerad av att någon bara kommit ihåg att det finns bolltvätts-stolpar och att de kanske måste fixas till. Men vi tog vårt jobb på stort allvar och nånstans vid åttan så hade S fått sprayburks-pekfinger. Ungefär som tennisarmbåge. Fast värre om man kombinerar det med ynkligt korband, sa S!

När anläggningen sedan var skinande fin och korvarna och soppan slut så var det då dags att spela lite. En anspråkslös liten tävling över nio hål.
Jag var tragisk. Ett och annat slag som liknade hyfsat, men i stort sett alltså tragisk. Men...som man alltid tröstar med - det är ju så tidigt på säsongen. Det värsta är att jag brukar säga så i september också.

Har ingen aning om de är medlemmar eller inte - men vi stötte på dem på tians green. Och jag vet hur det är. Hur många gånger har man inte burit upp sovande barn från taxin...?

10 kommentarer:

Suzesan sa...

Skönt att du fick spela lite dårå. Men inte för att bråka om bilden men.. hmm det är väl ingen groda det är en ugly padda:) Ni pussade väl på grodorna om ni hittade några. Det brukar jag göra för har man tur så...! Men de flesta grodor man pussar förblir grodor.Men jag tycker grodor är söta, så det är OK. Jag bara skojar. Men inte om att grodor är söta, för det tycker jag:) Men man får hoppas att du får upp bättre spel dårå. Jag skulle aldrig ha tålamod med sånt.Några slag men sen skulle jag nog tröttna.
Hahaha sprayburkspekfinger. Ja så blir det ju om man använder det mycket burkspray. Usch jag är sånt tråkigt humör idag så jag ska undvika allt idag. Inget som muntrar upp mig. Inte ens dina fantastiskt roliga texter...får mig att skratta. Döledsen dag idag, men jag försöker iallafall. Känns som "lagen om alltings jävlighet" är hos mig och tar av min energi!
Barn sover bra i bilar!
Önskar dig en bra dag
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

" Sprayburks - pekfinger " bådar inte så gott inför kommande veckas tävling, stackars S. Niklas, Du kan ju alltid trösta Dig med att dåligt genrep oftast blir till succé!! /GB

Suzesan sa...

Åhhhh vet du vad PlåtNiklas*ler* Jag hoppas att snart, så ska du hitta den som kan ge dig hjärtat tillbaka för det förtjänar du. Om du inte redan gjort det. Så snäll och omtänksam som du verkar vara. Snygg också och populär. Förut har jag bara lyssnat på din musik. Läst skvallerblaskor om dina förhållanden.Bara rubrikerna för jag är ingen "snokare";)..Liten vit lögn igen. Jo lite normalsnokare! Men nu när jag läser din blogg, så ser jag vilken bra människa du är. Annars har jag inte vetat nåt mer. Välj noga och omsorgsfullt. Inte lätt om man gått igenom det du har gjort!OCH är en offentlig person. Jag hittar mer bra egenskaper, men skriver inte det. För då får jag "på huvudet" igen av någon säkerligen..!
Jag vet vad jag pratar om. Det är inte lätt att börja om! Men våga måste man, annars hamnar man i ett moment 22. Man vet inte vilken människa som passar ens vara, så lite chansingar får man ta. Hoppas jag inte låter som en besserwisser det är en OMTANKE! Jag är sån som person omtänklig;)Yes och lite flirtig blir man faktiskt här, när man läser dina texter. Fullt normalt. Det skulle jag bli IRL oxå med en sån personlighet. Mer då, än här!Sorry!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Hej,
Nu har jag kommit hem från turenen i Helsingfors. Allt har gått bra. Har spelat ca 10 gånger i den stan och alltid stor publik. Det är kul att splea i orkester men ibland tröttsamt med allt resande. Inte är det lättare med barn.
Så det blev alltså på Stockmans varuhus som jag införskaffade mitt livs först Niklas Strömstedts skiva. En samlings CD. "Oslagbara" ..nånting..
Kommenterar den när jag lyssnat igenom den ett antal gånger.
Nu ska jag packa upp, jar köpt skrämmande mycket Fazerchoklad (är en sån som EJ bryr mig om GI-metoden eller liknande).
Jag hoppas du gillar symfonisk rock. YES är världens bästa grupp efter Beatles enligt mig. Just nu är det mycket Genesis samt Barcley James Harvest.
När jag lyssnat lite på din musik undrar jag om du gillar Cat Stevens. Hans sätt att skriva låtar på påminner lite om ditt. En del harmonier påminner om Gerry Raffertys musik.
Jag önskar dig all lycka på golfbanan. Du verkar vara en bra pappa och det är så himla kul att skriva kommentarer på din blogg för du har bra iaktagelser.
Eftersom jag vet så lite om vem du är blir detta ett intressant sätt att närma sig en persons konstnärsskap.
Av tidigare kommentarer av bloggar denna helgen är mamman till dina barn sångerska. Jag har inte sett "så ska det låta". Är det ett bra program?
Jag gillade programmet "kontrapunkt" på 70-talet. Jag var ung flicka då, men tyckte Sten Broman var i högsta grad cool...
Jag kan garantera att jag var ensam om den åsikten i skolan...
Vi hörs per kommentar, ha en förtjusande söndagseftermiddag!
Rebecca

Anonym sa...

Niklas!
Läser dina inspirerade och inspirerande inlägg med stor glädje! Känner mig tyvärr inte lika skrivinspirerad själv trots den vackra vårsolen.

Insåg just att det inte bara är du som läser kommentarerna, så förlåt om jag var för privat tidigare angående mamman till M. Det var inte meningen.

Släpp det där om att du är för kort förresten :) Det lät som du var väldigt stilig på byrån!

Kul med städdag på golfbanan, visste inte att man hade det. Bättre lycka på nästa golfrunda!

Ha en fin söndag.

Kram Kristina

P.s Tycker Susannes senaste inlägg var så fint; "någon som kan ge dig hjärtat tillbaka".

Anonym sa...

Ja städdag på gården har man hört om,och varit med om. Men förstås även en golfbana måste bli vår fin. Själv har jag stått i en provhytt och provat kläder och insett att vassen väntar även iår.
Så nu ska jag gå ut på gården och grilla en god kött bit,det blir ren och fläskfile med klyftpotatis och äppelkaka till efterrätt. En härlig tid väntar nu, när man träffar sina grannar runt grillen och umgås. Det är tider det...ler.
Ha en underbar kväll.
Kram Anki

Susjos sa...

Jag slapp städdagen på gården idag,för då låg jag och sov min skönhetssömn efter ett långt nattpass.
Men du verkar haft en kul dag på golfbanan!
Och en sån söt groda,eller om det nu är en padda!
Våren är en fantastisk tid,då inga hjärtan ska vara inlåsta bakom lås och bom bom bom...

Kram
Susanne

Drömma-Lotta sa...

Stolta föräldrar är det bästa :-)
Golf och AIK överlåter jag till andra!
Du får så fina kommentarer Niklas, som små mini-bloggar.
Mest från töser men jag tror att grabbarna är många som läser här eg..
Ciao från Lo

Anonym sa...

Här i Västerås har de just stängt av en gata så att grodföräldrar och deras barn kan leka ifred. De har trafikskyltar med grodmotiv i båda körriktningar.

Fint!

Sanna sa...

Vi får hoppas att Göteborg står för "grodorna" ikväll!
/Sanna