lördag 19 april 2008

Far och son












Rakade mig noga och satte på mig grå byxor, ljusblå skjorta och en slips som påminner om såna där som de manliga eleverna på engelska universitet brukar ha. Lite guldgul och blårandig. Till det en mörkblå clubblazer med silverknappar. Samt ett par svarta välputsade Churchskor. Såg mig i spegeln och tyckte verkligen att jag såg ut som en riktig pappa. En redig, ansvarsfull, respektingivande och ordentlig pappa. Kort men ordentlig.
Act your age liksom!
Fredagsöl på byrån. Den coola. Inbjuden av sonen som visade mig runt i de fantastiska lokalerna och introducerade mig hit och dit. Salta pinnar och bärs. Och det finns inget härligare än att se sitt barn må bra, vara stolt och trivas och ha jobbarkompisar och eget skrivbord och en sprillans Mac med en skärm stor som Blekinge. Och att kunna berätta saker som den respektingivande men korta pappan inte har en aning om hur det funkar.

Sen tog vi tunnelbanan till Råsunda. Det är också något visst att gå på fotboll och vara söndagsskoleklädd. Man känner sig liksom lite viktig. Som om man satt i styrelsen eller nåt. Eller var tränare för Inter på spionuppdrag. Igår var jag faktiskt till och med lite tjusigare än Rickard Norling tror jag.
Det var en riktig skitmatch. AIK ska vara väldigt nöjda med de där tre poängen.
Det ska jag berätta för grabbarna när jag kommer hem till Milano!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med dig-det finns inget bättre än när man ser att barnen mår bra, har själv tre söner. Mellansonen har precis i dagarna träffat en ny tjej och det riktigt lyser i hans ögon,JA det är ju underbart att vara förälskad!!
Vad du är fenomenal på att skriva!

Kram Sara

Suzesan sa...

*skrattar* Worth waiting for! Men alltså Niklas du är inte kort. OK om du jämför hela tiden med din son. Jag kände en kille en gång, Björn. Jag var glad att han var min vän för han var 2.10 det är långt.Jag gick alltid brevid honom för jag kände mig kort och det var skönt.
Vilken härlig kväll ni verkar ha haft du och din son.
Han var väl stolt att ha sin snygga, lagom långa farsa på besök!:)Det är svårt att vara förälder tycker jag. Det är så mycket man måste tänka på. Fick nyss ett sms av min son, de är i Tylösand och grillar. Coolt när de skriver och säger när de kommer hem. För mig är det svårt att se ut som en ordentlig förälder.För jag har ingen "ordentlig stil" ..oftast.
Alltså jag går mest i jeans. Mkt färger på kläderna. Inga plisserade kjolar och så. Jag har länge varit sån "pinsam mamma";)-"Mamma pinsamt"! Nu är den tiden förbi. Nu är jag en cool morsa!
Jag gillar att klä mig snyggt men det är ingen mamma-stil-barntyckerärsnyggt precis. När barnen mår bra, så är allt bra!
Sov Gott
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Du har mycket att vara lycklig över, det är roligt att du kan se det trots att du är mitt i det.
Jag har inga söner. Men min dotter som går i första klass har en kompis som övernattar, lyckan lyser även här. Var sak har sin tid man får hoppas hon inte tycker jag är pinsam senare i livet heller.
Blir full i skratt när jag läser om dina ansträngningar för att se ut som en far men ändå ingen gubbe eller "tönt"... känner igen mej.
Ninni

Susjos sa...

Hej pappa Niklas!
Vilken känsla när barnen blir vuxna! Jag har oxå en känsla av att det börjar förändras mer och mer..de "små liven"...nu vill de ha rakgrejor och sånt, va! Mina små pojkar rakar sej! Suck!
Du verkar haft en trevlig uppklädd kväll med sonen ;)

kram
Susanne