fredag 18 april 2008

Fadern, Sonen och Fredagsölen



















Jaha, då är det dags för tonårsvecka igen då!
Ska strax cykla ner till citykärnan och äta lunch med två gamla kamrater. Tänk om det är så varm att vi kan sitta ute i solen. Med små plädar över knäna kanske. Som riktiga gubbjävlar.

Råder dock bot på det senare i eftermiddag eftersom den där ohyggligt långe sonen igår sa:
- Fan, kom febi byrån. De e fredasöl! Å vi kan ju sticka derekt ti Råsunda sen.
Jag kommer att vara där. Gå runt och presentera mig - "Ja goddag jag är Adams pappa" och sen fråga hur han sköter sig.

Undrar om de kommer att lägga märke till att jag krympt. Var ute lite under förmiddan och jag tyckte att folk blängde ovanligt mycket.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Cykla ner till citykärnan och äta lunch med kompisar låter mycket trevligt! Hoppas ni kan sitta ute i vårsolen och äta - med eller utan filt!!

Samtidigt som jag kan tycka det är synd att ungarna växer och blir stora, vuxna, så fruktansvärt fort så är det ju väldigt roligt när man kan umgås lite mer som kompisar. Att sonen vill ha dig med på fredagsöl ska du ta som en mycket fin komplimang! Det låter väldigt roligt, fredagsöl och fotboll!

Jag tror inte det är någon som lägger märke till att du krympt :-) !! Du sa att du tyckte folk blängde ovanligt mycket på dig idag... Om du tycker att de blänger ovanligt mycket just idag så är det väl bara så att du är ovanligt snygg just idag ;-) !!

Ha nu en riktigt trevlig lunch med kompisarna och en kul öl- och fotbollskväll med Adam. Roa dig ordentligt och må väl!

Varma kramar från Anna Karin

Suzesan sa...

*skrattar*Så roligt.Var inte orolig för att om du skulle ha krymt. Det går över! Mät igen hon kanske hade fel på mätstickan syrran. Här är strålande sol.Sol Sol. Det hade absolut gått bra att äta utomhus. Nu ska jag äta lunch hemma så jag hoppar över det. Kan väl vara roligt med en fredagskväll med öl och fotboll.
Hahaha det var ett sånt roligt inlägg så jag säger. Blir det jobbigt för dig att A är liiite längre så lägg han en stund i tvättmaskinen och låt honom snurra runt där några varv så ska du se att ni är iallafall jämnlånga sen.
Ha en bra kväll/dag/natt.
Jag tycker också det är lite jobbigt när ungarna blir stora för de får en sån vuxenton och sen så har de gjort sina försök att säga till mig med sån mamma/pappa ton. Men det plockade jag av dem direkt;)
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

...Det är klart att folk tittar! tre centimeter är faktiskt ganska mycket!!! Men det är inte bara det, folk kollar även in om midjemåttet expanderat, om du fått flera grå strån, djupet på rynkorna etc. etc.
Men det finns faktiskt en mycket positiv sak som jag själv noterat. När man ser sej i spegeln kan man lite förvånat/glatt konstatera att man av någon anledning faktiskt blir snyggare och snyggare. ...Förklaringen kommer när man ska FÖRSÖKA läsa morgontidningen.
Ninni

Susjos sa...

Gud va jag skrattade! Antingen är du så himla rolig, eller så har jag druckit för mycket zinfandel...fniss....
Filt på knäna och krympt...hehe...det är nån som fyller snart 50 eller?? Men det är ju så svårt att tro??!!

Idag har jag haft en underbar dag med en liten flicka på 5 år fyllda!
Tog det som en komplimang att man på caféet sa till min lilla guddotter att " du får hjälpa mamma att bära" ! Jag rättade snabbt till den unge mannen bakom kassan, och sa att jag är gudmor till den unga damen! ( Och hörde att jag lät som typ att jag var mormor eller nåt! Skratt!)

Mysigt idag var att jag råkade ha din skiva gående i bilen, så när vi satte oss i bilen för andra gången (efter kyrkobesöket, jodå,vi var kulturella och var in i den vackra Sollentuna kyrka idag och tände ett ljus, jag är ju gudmor gubevars!)
så säger 5 åringen att hon vill höra den där låten igen om en häst och en hund och en pool!!!

Har nyss sett " Så ska det låta" och hon kan ju sjunga oxå M:s mamma!

Ha en skön tonårs vecka!
Kram
Susanne

Anonym sa...

Jag som tycker att det är så stort att sonen just blivit tonåring. Snart kanske han bjuder in morsan på byråöl? Jag kan ju alltid hoppas.

Sådant kan man aldrig ta förgivet. Men det vet du väl redan, Nicke?!

/V

Anonym sa...

Du förstår väl att folk kollar in dig för du är ju så himla snygg!!!!

Kram Sara