lördag 12 april 2008

Nr. 200!!!



















Sorry där borta till höger!
I öster stiger solen upp...
Och man ska inte generalisera. Det finns uppblåsta typer överallt. Liksom sköna. Till och med på Vintrosagatan...
Så ni på Östermalm som som eventuellt tog illa vid er av mitt förra inlägg - det gäller inte er!

Konflikträdd? Jag?

6 kommentarer:

Suzesan sa...

Hahaha ja och därför får ni på den sidan av landet.. aldrig se när solen går ner. Bara soluppgångar varje dag:) Det är ett av våra skämt här på denna sidan av landet. Opppss kanske retade jag nån nu dårå?? Då ska jag nog inte skriva de andra skämten;)Solen har än inte en "tanke" på att gå ner än.
Jag blev inte retad av förra inlägget iallafall. Så gulligt peace!*ler*Hoppas din kväll är bra och att du får sova gott!
Härliga inlägg!Thanx!
Puss Kram
/Susanne i Halmstad

Anonym sa...

Jag bodde pa Lerbacksgrand i manga ar
nu bor jag pa Faltoversten
Kanner mig hemma pa bada stallen...
ja..., man ska inte generalisera..men
jag har forstaelse for detta ...
det underlattar att namge det obegrlipliga och frammande
jag tog inte alls illa vid mig..
det galler inte mig
till ett rikigt flower-power The Doors -Riders on the Storm ...kanske..? har Du den /

Anonym sa...

Jag har bott i Stockholmstrakten i 10 år men kommer inte från den här delen av landet. När jag bodde på Östermalm tyckte jag det var lite överreklamerat. Det var ofta mörkt när man tittade ut över Jungfrugatan. Föredrar Vasastan. Tegnerlunden är mitt favoritställe i centrala Stockholm. Tänker alltid på "Mio min Mio" när jag är där.

Rebecca

Anonym sa...

Murphy's laws origin

" * Dr. Stapp on the Deceleration Track The following article was excerpted from The Desert Wings
March 3, 1978

Murphy's Law ("If anything can go wrong, it will") was born at Edwards Air Force Base in 1949 at North Base.

It was named after Capt. Edward A. Murphy, an engineer working on Air Force Project MX981, (a project) designed to see how much sudden deceleration a person can stand in a crash.

One day, after finding that a transducer was wired wrong, he cursed the technician responsible and said, "If there is any way to do it wrong, he'll find it."

The contractor's project manager kept a list of "laws" and added this one, which he called Murphy's Law.

Actually, what he did was take an old law that had been around for years in a more basic form and give it a name.

Shortly afterwards, the Air Force doctor (Dr. John Paul Stapp) who rode a sled on the deceleration track to a stop, pulling 40 Gs, gave a press conference. He said that their good safety record on the project was due to a firm belief in Murphy's Law and in the necessity to try and circumvent it.

Aerospace manufacturers picked it up and used it widely in their ads during the next few months, and soon it was being quoted in many news and magazine articles. Murphy's Law was born.

The Northrop project manager, George E. Nichols, had a few laws of his own. Nichols' Fourth Law says, "Avoid any action with an unacceptable outcome."

The doctor, well-known Col. John P. Stapp, had a paradox: Stapp's Ironical Paradox, which says, "The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle."

Nichols is still around. At NASA's Jet Propulsion Lab in Pasadena, he's the quality control manager for the Viking project to send an unmanned spacecraft to Mars."

/K

Anonym sa...

Jo då Niklas, fega inte ur nu!
Jag är med dej till 100%, det vet du.
Alla som tjänar mer och är snyggare än jag själv är ok. att kritisera. ... De klarar det, annars tar de sig själva på för stort allvar. Kram.
Ninni

Kristina sa...

Håller med Ninni, inte fega ur nu Niklas!
Blått hår är inte snyggt.... :)

Kram Kristina